Como te llamas? Hoe is het met je lama? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Iris Meer - WaarBenJij.nu Como te llamas? Hoe is het met je lama? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Iris Meer - WaarBenJij.nu

Como te llamas? Hoe is het met je lama?

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Februari 2013 | Peru, Arequipa

Hola a todos!

De eerste 2 weken op de taalschool zitten er bijna op. Ik doe mijn best om de Spaanse taal een beeje onder de knie te krijgen, zodat ik over 1,5 week een beetje kan communiceren met de mensen van het weeshuis. Bij mijn gastgezin kan ik ook flink oefenen, omdat ze (buiten een paar woorden Engels) alleen maar Spaans spreken.

De Spaanse taal blijkt vrij lastig te zijn. Een fout is zo gemaakt. Als iemand bijvoorbeeld vraagt: Estas cansada? (Ben je moe?), is het heel makkelijk om te antwoorden met: Si, estoy casada (ja, ik ben getrouwd). Dat kan nog voor aardig wat spraakverwaring zorgen :). Daarbij verwar ik op dit moment 3 talen, te weten het Frans, het Italiaans en het Spaans. Het lijkt allemaal ook zo op elkaar! Tenslotte heb ik volgens de Peruanen een verschrikkelijk accent (erger dan de Amerikanen). Waarschijnlijk verstaat niemand me dus, zelfs al zeg ik de goede woorden ;).

Desalniettemin vind ik het hartstikke leuk. Een nieuwe taal leren is altijd een uitdaging :). De leraressen zijn lief, we hebbben les in de tuin en er zijn broodjes in de pauze. What else does a person need :)? Estoy feliz :)!

  • 15 Februari 2013 - 12:25

    Tico:

    Duh Brabanders hebben sowieso een gek accent ;-)

  • 15 Februari 2013 - 17:22

    Mike:

    Ja, je blijft een Brabants meisje met dat accentje van je. Maar met wat hand en arm gebaren zal het best lukken toch? Gaaf om zo af en toe je verhalen en je foto's te zien! Ben benieuwd hoe het weeshuis je zal bevallen volgende week. Veel suc6 nog op de taalcursus en tot binnenkort maar weer eens! ;-)

  • 18 Februari 2013 - 21:29

    Jan En Annie Janssen:

    Kijk maar uit met die taal voor je het weet ben je getrouwd haha. fijn dat het zo goed bevalt en wat een ervaringen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf februari gaat het avontuur beginnen: Vrijwilligerswerk en reizen door Peru en Bolivia! Ik houd jullie graag op de hoogte van mijn belevenissen!

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 15128

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Peru en Bolivia

Landen bezocht: