A witch!!! A witch!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Iris Meer - WaarBenJij.nu A witch!!! A witch!! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Iris Meer - WaarBenJij.nu

A witch!!! A witch!!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Maart 2013 | Peru, Arequipa

Hola amigos!

Vorige week heb ik mijn laatste schoolweek gehad en dat moest natuurlijk gevierd worden! Onze leraar van de talenschool had wel een ideetje. Om de Peruaanse ervaring hier compleet te maken, leek het hem een goed idee, dat mijn klasgenootje Jessie en ik eens een heks zouden bezoeken. Je kunt hier met allerlei probemen naar een heks of een tovenaar gaan. Je kunt ze vinden op de markt of in hun kantoortjes aan huis. Het is net een doktersbezoek. Wil het niet lukken met je liefdesleven? Heb je problemen met je gezondheid of wil je toevallig nog iemand vervloeken? De heksen weten raad!!

Omdat mijn motto is dat je (bijna) alles een keer moet hebben meegemaakt leek het me wel een spannend plan. Wij togen dus vorige week woensdag met z´n drieën naar de markt voor een goed gesprek met de heks. Blijkbaar zijn de heksen hier nogal populair, want we moesten bijna een half uur wachten. Uiteindelijk was het moment daar. De heks zou ons de toekomst voorspellen via cocablaadjes. Blijkbaar kun je daar een hoop informatie uithalen!

Alle cocablaadjes werden in een zak gedaan, waarna ik de opdracht kreeg om drie keer in de zak te ademen. Vervolgens werden de blaadjes lukkraak over de tafel gegooid. De heks trok een zorgelijk gezicht en zei tegen me: ´Je hebt vaak nare dromen´. Nou heb ik uiteraard wel eens een nachtmerrie, maar niet in die mate dat ik verwacht had dat dit het eerste zou zijn wat de heks zou zeggen. Ik heb maar een beetje moeilijk gekeken, waarna ze vervolgde: ´Je droomt vaak over dode mensen.´
Een deja vu naar de film the sixth sense volgde (I see dead people), maar ik kon me met de beste wil van de wereld niet herinneren wanneer ik voor het laatste over een overledene had gedroomd. Dat heb ik mijn leraar (die alles vertaalde) maar verteld, waarna de heks teleurgesteld overging naar het volgende onderwerp: Mijn liefdesleven.

´Je bent vaak teleurgesteld door mannen in het verleden´. Inderdaad!! Shame on you, guys ;) :P)!! Vervolgens begon de heks te vertellen dat ik last zou krijgen van mn knieen en mn rug. Wattt?? Kunnen we teruggaan naar mijn liefdesleven? Ga ik trouwen en vier babies krijgen?? Dat staat natuurlijk wel op de planning :). Ik heb mijn leraar dus gevraagd of de heks meer kon vertellen over mn liefdesleven. Na wat geschud met de cocablaadjes en een hele hoop gezucht en gesteun (het is een vak om zo zorgelijk te kijken), werd mij verteld dat ik zou trouwen met een Peruaanse man en 1 kind zou krijgen. Owww :(! Wat een teleurstelling. Ik wilde er altijd vier (ik bedoel kinderen, geen 4 mannen :P). Uit teleurstelling ben ik de discussie over de hoeveelheid kinderen aangegaan met mijn leraar. De arme man werd geloof ik een beetje gek van me, want op een gegeven moment riep hij een beetje hulpeloos uit ´Rustig aan. ik vertaal alleen maar. Ik heb dit verhaal niet bedacht´. (Ik denk dat ik de laatste student ben geweest die hij meeneemt naar een heks)

De heks sloot haar relaas af met een beschrijving van mijn paranomale gaven (ja, ja, pas maar op ;)), alle gezondheidsproblemen die ik ga krijgen (waar ik trouwens niet aan dood zal gaan) en mijn goede hart (dat laatste is dan natuurlijk wel weer leuk om te horen). En dit alles voor het luttele bedrag van 5 soles (ongeveer 1,50 euro). Geen geld zou ik zeggen!!

Het was in ieder geval een ervaring!!

PS Nog een tip voor degene van jullie die een hekel aan iemand hebben. Ik geloof dat je een foto van die persoon op het kerkhof moet begraven. Je moet het echter wel goed doen, wan anders keert het onheil zich tegen je. Eigen risico dus :).

PS 2 De foto´s zijn van een dansvoorstelling waar ik geweest ben, waar allerlei traditionele dansen werden uitegvoerd. De andere kiekjes zijn foto´s van de stad.

Hasta luego!

  • 09 Maart 2013 - 20:09

    Papa:

    Een super goed motto alles een keer meemaken!
    Maar een Heks vragen om je toekomst te voorspellen was wel heel erg gedurft.
    Al met al ben je voor 1.5 euro wel weer een stuk wijzer geworden!
    Peruaanse man en 1 kind...........? Waar cacoblaadjes al niet goed voor zijn!

    De foto's zijn weer erg mooi
    Groetjes en geniet ze!

  • 09 Maart 2013 - 22:27

    Jan En Annie Janssen:

    Hoi Iris.
    Heb je de heks de bewuste trouwring wel laten zien!!!
    God weet wat je allemaal nog tegenkomt daar. En een huwelijksfeest in Peru is nooit weg alleen zal ik dan alleen moeten komen want ik krijg tante annie niet mee in het vliegtuig. Ik hou wel van wat avontuur en ver weg reizen haha.

    Veel plezier nog verder een heel leuke tijd.

  • 16 Maart 2013 - 23:10

    Hanneke Roelofs:

    Hoi Iris,
    Eindelijk heb ik de tijd genomen om al je berichtjes tot nu toe te lezen, ik had de afgelopen weken even wat anders aan mijn hoofd ;)
    Geweldig om te lezen en hele mooie foto's!
    Ik hoop dat je nog een supermooie tijd zult hebben daarginds.
    Wij hebben overigens de luxe tour naar de Colca Canon gedaan, niks hiken gewoon in de bus. Het meest inspannende waren die thermale baden haha. Respect dat jij het wel gedaan hebt!

Tags: Heks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Vanaf februari gaat het avontuur beginnen: Vrijwilligerswerk en reizen door Peru en Bolivia! Ik houd jullie graag op de hoogte van mijn belevenissen!

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 15131

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 30 Mei 2013

Peru en Bolivia

Landen bezocht: